Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Trakční pohon elektrokola s motorem Heinzmann
Němec, Petr ; Huták, Petr (oponent) ; Vorel, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na návrh a konstrukci DC/DC měniče pro řízení motoru Heinzmann. Měnič společně s motorem bude tvořit elektrický pohon jízdního kola. Návrh DC/DC měniče je koncipován na takový výkon motoru, aby při jízdě nebyl nutný pohon lidskou silou, tedy šlapáním. Práce obsahuje informace o použitém motoru, postup návrhu a dimenzování DC/DC měniče, podrobné schéma zapojení a také princip funkce celého pohonu.
Motokolo se spalovacím motorem a elektrickým přenosem výkonu
Mazálek, Tomáš ; Huták, Petr (oponent) ; Vorel, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je návrh řídicího algoritmu, potřebných řídicích a silových obvodů a návrh desek plošných spojů pro již rozpracovaný koncept jízdního kola se spalovacím motorem a elektrickým přenosem výkonu. Řídicí algoritmus bylo třeba navrhnout tak, aby co nejúčinněji využíval výkon spalovacího motoru a maximálně snižoval spotřebu paliva a hlučnost zařízení. Všechny obvody byly kompletně realizovány pomocí analogových zapojení, pro které byly navrženy desky plošných spojů v programu Eagle a ty byly následně oživeny a odladěny.
Design elektrického invalidního vozíku
Schlosserová, Magdalena ; Karásek, David (oponent) ; Křenek, Ladislav (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je návrh elektrického invalidního vozíku. Design je vytvořen na základě studie historických a současných kompenzačních pomůcek pro hendikepované s ohledem na estetické, ergonomické a technické požadavky. Navržený elektrický invalidní vozík by měl pomoci řešit problémy vztahující se k dlouhodobému sezení, zároveň by měl snadno překonávat běžné překážky a působit zajímavým a moderním dojmem.
Elektropohony v užitkových vozidlech a autobusech
Bahenský, Štěpán ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na elektrické a hybridní pohony, které se využívají v užitkových vozech a autobusech. Podle toho je práce rozdělena na dvě hlavní části. První část se věnuje čistě elektrickým pohonům a jejím základním komponentům. V podkapitolách jsou popsány jednak jednotlivé druhy motorů, které se nejčastěji využívají, ale také vlastnosti a technologie baterií. Druhá část pojednává o hybridních technologiích, rozdělení podle uspořádání součástí ve vozidlech, výhody a nevýhody těchto řešení. Pozornost je věnovaná i možnostem řešení bateriových systémů. Na konci obou částí jsou uvedeny příklady užitkových vozů a autobusů s příslušnou motorizací, jejich srovnání s konkurenčními modely a výčet vybraných technických parametrů. Závěrečná kapitola shrnuje, jakým směrem se nyní trh v této oblasti ubírá a další možný vývoj v budoucnu.
Jízdní kolo s elektrickým motorem a benzinovou elektrocentrálou
Mička, Dominik ; Červinka, Dalibor (oponent) ; Vorel, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je koncepční návrh a realizace motorového kola se spalovacím motorem a elektrickým přenosem výkonu. Byla navržena řídicí strategie umožňující dosažení maximální účinnosti spalovacího motoru při provozu elektropohonu v širokém rozsahu momentu a otáček. Jednotlivé funkční bloky byly realizovány, byl také realizován a oživen hardware všech potřebných obvodů. Nakonec byl vyvinut a odladěn řídicí software. Funkčnost celku byla dokumentována zkušebními jízdami a orientačními měřeními.
Návrh gravírovacího plotteru
Brtník, Vojtěch ; Tůma, Zdeněk (oponent) ; Tůma, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce, kromě vlastní konstrukce laserového gravírovacího laseru, obsahuje základní informace o technologii laserového gravírování a používaného značení v průmyslu. Vysvětluje fyzikální princip laseru a laserového zdroje, který je nezbytný pro pochopení a rozdělení laserových modulů. Uvádí aktuální průzkum trhu využívaných gravírovacích laserových modulů a gravírovacích plotterů. V konstrukční části je proveden návrh gravírovacího plotteru pro firmu SMC pomocí 3D modelů v programu Solidworks 2022 dle zadaných parametrů. Návrh plotteru obsahuje výběr vhodné pohybové jednotky lineárního vedení s elektropohonem, předpokládané řízení, kontrolní výpočty a návrh konstrukčních prvků plotteru. Další část se zabývá návrhem stolní nosné části a zahrnuje bezpečnostní a funkční prvky. V závěru práce je uvedeno cenové zhodnocení a doporučení pro praxi.
Pohonný trakt kol
Daněk, Viktor ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá pohonným traktem jízdních kol a jeho vývojem. Popisuje historii jízdních kol a převodů. Poskytuje přehled různých koncepcí převodových ústrojí. Zahrnuje analýzu externího hnacího ústrojí, nábojové převodovky, převodovky v rámu kola a dalších používaných technologií. Dále se zaměřuje na vývoj elektrokol a elektropohonů, včetně jejich rozdělení podle umístění motoru na jízdním kole a podle nejčastějších výrobců elektromotorů. Práce zahrnuje rozbor řazení převodů z pohledu kinematiky a obsahuje výpočtovou simulaci pohybu modelu přehazovačky a jejího posuvného lanka v programu Ansys. Simulace přináší užitečné poznatky pro pochopení reálného fungování přehazovačky a namáhání jejího převodového lanka při přehazování řetězu mezi pastorky. Práce rovněž popisuje nové nebo málo využívané koncepce pohonů a jejich vlastnosti. Hodnoceny jsou také jednotlivé koncepce z hlediska použití pro různé druhy kol. Hlavním výsledkem práce je komplexní popis nejpoužívanějších pohonných traktů jízdních kol. Práce dále analyzuje vývoj převodových ústrojí, elektropohonů i řazení.
Elektropohony v užitkových vozidlech a autobusech
Bahenský, Štěpán ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na elektrické a hybridní pohony, které se využívají v užitkových vozech a autobusech. Podle toho je práce rozdělena na dvě hlavní části. První část se věnuje čistě elektrickým pohonům a jejím základním komponentům. V podkapitolách jsou popsány jednak jednotlivé druhy motorů, které se nejčastěji využívají, ale také vlastnosti a technologie baterií. Druhá část pojednává o hybridních technologiích, rozdělení podle uspořádání součástí ve vozidlech, výhody a nevýhody těchto řešení. Pozornost je věnovaná i možnostem řešení bateriových systémů. Na konci obou částí jsou uvedeny příklady užitkových vozů a autobusů s příslušnou motorizací, jejich srovnání s konkurenčními modely a výčet vybraných technických parametrů. Závěrečná kapitola shrnuje, jakým směrem se nyní trh v této oblasti ubírá a další možný vývoj v budoucnu.
Motokolo se spalovacím motorem a elektrickým přenosem výkonu
Mazálek, Tomáš ; Huták, Petr (oponent) ; Vorel, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je návrh řídicího algoritmu, potřebných řídicích a silových obvodů a návrh desek plošných spojů pro již rozpracovaný koncept jízdního kola se spalovacím motorem a elektrickým přenosem výkonu. Řídicí algoritmus bylo třeba navrhnout tak, aby co nejúčinněji využíval výkon spalovacího motoru a maximálně snižoval spotřebu paliva a hlučnost zařízení. Všechny obvody byly kompletně realizovány pomocí analogových zapojení, pro které byly navrženy desky plošných spojů v programu Eagle a ty byly následně oživeny a odladěny.
Design elektrického invalidního vozíku
Schlosserová, Magdalena ; Karásek, David (oponent) ; Křenek, Ladislav (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je návrh elektrického invalidního vozíku. Design je vytvořen na základě studie historických a současných kompenzačních pomůcek pro hendikepované s ohledem na estetické, ergonomické a technické požadavky. Navržený elektrický invalidní vozík by měl pomoci řešit problémy vztahující se k dlouhodobému sezení, zároveň by měl snadno překonávat běžné překážky a působit zajímavým a moderním dojmem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.